Tim Moesman is ondernemer pur sang. Hij heeft al 15 Jaar een FNRS manegebedrijf, Hippisch Centrum Nootdorp, waar hij dagelijks bezig is met sport, recreatie en ondernemen. Als DGA stuurt hij zijn team aan waarbij hij het erg belangrijk vindt om zijn medewerkers te motiveren zodat zij met plezier hun werk uitvoeren.

Tim is grootgebracht met de paardensport, verenigingen en besturen. Zijn vader was voorzitter van Kring 1 en heeft jarenlang in de ledenraad gezeten van de KNHS voor de afdeling voltige. Zijn moeder is 30 jaar secretaris geweest van de Palensteynruiters en is daar nog steeds erelid. Zij zit nu in de ledenraad van de FNRS waardoor connecties makkelijk te maken zijn.  Zelf is Tim 16 jaar lid geweest van de Palensteynruiters en 12 jaar lid en bestuurslid van RV Nootdorp. Op dit moment zit Tim Moesman in de landelijke klankbordgroep van KNHS/FNRS en is hij trekker van jong FNRS. Ook heeft hij zich in de afgelopen jaren ingezet voor de Cross Challenge. Hippisch Centrum Nootdorp is SBB goedgekeurd (erkend opleidingsbedrijf) en er is een nauwe samenwerking met het Lentiz college, zowel op sport als op paardenhouderij niveau.

Tim wil zich gaan richten op de samenwerking tussen KNHS en FNRS. Daar zegt hij zelf het volgende over:

“Hippisch Centrum Nootdorp is een van de eerste bedrijven die de vereniging en manege samen liet smelten tot één organisatie. Hierdoor is de vereniging opgeheven en zijn de leden lid van het FNRS-bedrijf Hippisch Centrum Nootdorp. Deze samensmelting was geen eenvoudige taak, maar geeft aan hoe goed je bij elkaar kunt komen als bedrijf en als vereniging. Voor de leden is er weinig veranderd.

KNHS en FNRS zijn al een aantal jaren bezig met samenwerken en er is weer een principeakkoord getekend om dit met 5 jaar te verlengen. De samenwerking heeft heel veel goede punten, maar ook zeker wat strubbelingen o.a. komt dit door verschillende belangen. KNHS is voornamelijk gebouwd op verenigingen en vrijwilligers en FNRS-bedrijven zijn voornamelijk commercieel ingerichte bedrijven, waardoor deze elkaar soms niet begrijpen. Sinds enkele jaren mag ik me dan ook bemoeien met zowel KNHS als FNRS georiënteerde zaken en begrijp ik vaak beide standpunten.

De Customer Journey van de gemiddelde ruiter in Zuid-Holland begint vaak op de manege. Binnen mijn bedrijf werken wij met het opleidingstraject van de KNHS voor onze manegeruiters. Verder bieden wij een Sportclass aan en geven advies bij de aanschaf van een paard of pony en eventuele verdere begeleiding. Ik mag dan ook trots bekennen dat meerdere van ons opgeleide klanten zich op dit moment goed laten zien in de topsport op zowel pony- als paardenniveau.

Ook op het paard voel ik me thuis. Ik heb fanatiek meegereden bij de pony’s en na de overstap naar de paarden heb ik mijn eigen fokproducten uitgebracht. Het rijden van jonge paarden, die iets nieuws leren en het vertrouwen geven is iets wat mij elke dag weer uitdaagt. Doordat ikzelf sinds een aantal jaar actief fok met KWPN-paarden ben ik ook bekend met het KWPN. Het samenwerken met KNHS en FNRS is belangrijk maar houdt hier niet op. Het is ook goed om ook de aansluiting richting KWPN te vinden en zo alle paardenorganisaties bij elkaar te zien komen.

Ik voel mij erg verbonden met de sport op alle niveaus. Met de visie van hand veranderen en vooral niet op de grote volte blijven hoop ik de geschikte persoon te zijn voor deze functie.”

 

photo credits: Vxt Photography